Salı, Aralık 27, 2011

5. Web Mülkü Ekleme/Düzenleme

Blogunuza web mülkü nasıl eklenir, izleme kodunu nasıl bulurum. ( Konu : 5 )

Google web yöneticisi merkezi giriş yapıyoruz.Sitemiz yeni açtığımızda otomatik eklenir.Sitemizi arıyoruz.Sitemiz eklenmiş ve bir sorun olmadığını yazıyorsa.Google Analytics sitesine gidiyoruz.


Google Analytics sitesine üye olmadıysanız üye olmanızı tavsiye ederim.İlgili bültenleri alarak kendinizi geliştirebilirsiniz.
Giriş yapıyoruz.Karşımıza Analytics Hesapları Sayfası çıkıyor.Bu alanda web mülkü olarak aladığınız kodlar ve web sitenizin isimleri görülüyor.



Şimdi sağ üstte dişli çarka tıklıyarak giriş yapıyoruz.Yanda resimde görülüyor.


Yeni bir hesap oluştur diyoruz.Bilgilerimizi giriyoruz.Hesap adı kısmına kurduğunuz sitenin başlık adını verebilirsiniz.Örnek benim deneme amaçlı yaptığım blogumun adı Deneysel Blogum bu adı giriyorum, site URL sini giriyorum.Saat pasifik ellemiyorum.Sözleşmeyi kabul ediyorum.Zaten bu işlemleri yaparken herşeyi kabul etmiş oluyoruz.Bu kısmıda ayrı bir birim olarak çalıştığından haliyle kendine özgü bir sözleşmesi olması gerekiyor.








Gerekli olan bilgileri girdik.İzleme kodu olarak bize bir kod verdi ve bu kodu sitemizde HTML kodunun nersine yapıştırılacağını söyledi.Alt kısımdada kaydet dedi.İşimiz bitti şimdi kontrolleri yapmamız gerekiyor.Doğru mu yaptık diye.Bakacağız diymi.
Site sayfamızı açıyoruz.Sayfada iken tık ve sayfa kaynağını göster diyoruz.Açılan sayfaya geçiyoruz.Orada aşağıdaki kodlara benzer kodlar göreceksiniz.Burada UU veya XX yada YY gibi harflerle başlayan yerdeki kod sizin web sitenizin kodu oluyor.Artık siteniz Google Analytics tarafından izleniyor demektir.




Kodu ararken zorlanırsanız Ctrl + F kısayolu ile açılana arama kutusuna yukarda belirttiğim "ga.js" yazarak aramayı hızlandırabilirsiniz.


Bir hatırlatma daha UA ............-1 yazan kısmı sildim bu kısımdaki kod sizin kodunuz oluyor.
Kısaca anlatmaya çalıştım herhalde faydalı olmuştur.
Kolay gelsin.


1. Ücretsiz Blog Sitesi Nasıl Kurulur

2. Blogger Yayın (Edit) İçeriği Buton Açıklamaları 

3. Blogger Yayın (Edit) Ayarları Nedir



4. Blog'a Video Nasıl Eklenir Resimli Anlatım